Numeroooo 13 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu Numeroooo 13 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu

Numeroooo 13

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 November 2013 | Spanje, Zaragoza

14 november - 23 november

Donderdag na de taalcursus wat wezen drinken in de Irish pub met Alejandro, Viktor, Hector, Juan (allemaal Spaanse), Robert (Pool) Demi, Monique en Casper, Daarna gaan stappen in POINT leuke avond gehad!

Vrijdag druk dagje school en vlak daarna taalcursus. In de avond samen met Priscilla, Larissa, Kelly en Jamie Amerikaans jokeren gespeeld, zowaar gewonnen :)

Zaterdag na laaang uitslapen even de stad in gegaan. Mn Nederlandse telefoon heeft het begeven. Dus ik heb hier een nieuwe aangeschaft (en helemaal gered in 't Spaans, jaja!) . Aangezien ik in januari een nieuwe mag uitzoeken omdat mn abonnement afloopt vroeg ik aan n kerol uit mn klas wat te doen. Hij zei dat ik in januari gewoon mn Spaanse mobiel terug kan brengen,en dan verwacht ik er nog wel wat voor te vangen (aangezien ik hm maar 1,5emaand gebruik) hij weet hoe en wat. Ideaal.
Daarna richting Monique en Demi gelopen. Samen Ned-Japan en expeditie robinson gekeken :) vervolgens huiswerken, leren, samen gekookt, filmpie gekeken en een gezellige avond gehad!

Zondag huiswerk dagje. Ja, daar is ook vrijwel alles mee gezegd. Ben bezig met het voorbereiden voor het tentamen over 2 weken, turismo y territorio.

Maandag dagje school en taalcursus, ging echt wel goed op de cursus:) heb veel aan deze lessen.

Dinsdag dagje school van 9 tot 12. Duits examen terug gekregen en gehaald, de eerste is binnen, fijn :-)
's middags kwamen de cijfers van marktonderzoek op internet, en hoewel ik dacht dat het er om zou hangen, net wel of net niet, viel het resultaat erg tegen. Bij lange na niet gehaald, toch erg balen aangezien ik mezelf er een heel weekend toe gezet had en 4 dagen niks anders had gedaan dan marktonderzoek. Dan kom je wel tot de conclusie dat marktonderzoek erg moeilijk gaat worden, tis gewoon erg pittig in t Spaans. Gelijk even mn coördinator in Nederland gemaild hoe dat nou zit als ik een vak niet haal en of ik nog studiepunten krijg voor de 105uur aan taalcursus die ik heb gevolgd (ik hoor andere Erasmusstudenten hier namelijk over). Even afwachten wat Kees te melden heeft.

Maarja gelukkig heb ik hele fijne huisgenoten en heb ik even fijn geskyped met moeders. Tuurlijk was dit even een goed baal dagje, maar die heb je ook wel es. En dan ga je weer relativeren en denk je; je doet er alles aan. Is dat niet voldoende? jammer dan. Heb ik daardoor studie vertraging, ja jammer maar Zaragoza is meer dan alleen het behalen van mn ETCS. Ik zal er alles aan blijven doen, want dat zit in de aard van t beesie he. deurgaaan.

Woensdag dagje school en taalcursus. Op school heb ik mn toets van marktonderzoek ingezien. De leraar had het volgende te melden; ik wordt net zo beoordeeld als de rest van de klas (studenten die hun hele leven Spaans spreken), het was verre van voldoende, mn Spaans is niet goed genoeg en ik moet harder studeren. Ja dan kom je tot de conclusie dat het erg lastig wordt.. Deze leraar toont heeul erg weinig medeleven.
Gelukkig wel mailtje terug gehad van Kees dat ik het was kan compenseren met mn taalcursussen :-)

Op taalcursus zijn we bezig met de futuro. We moesten van elkaar zeggen wat je dacht dat je klasgenoten gingen bereiken in de toekomst, erg leuk. Ik hoorde onder andere dat ik een harde werker zou blijven, goeie baan in de toerisme branche, ontmoet een leuke kerol, krijg 4 kinderen en wordt een goeie moeder, nou we gaan t zien :-)

Donderdag weer school 's ochtends, 's middags even tijdje geskyped met Anouk en daarna taalcursus. We hadden een discussie over de economische crisis. Nederland kwam er heel goed uit hoor. Ik zit met mensen in de klas uit Kameroen, India, Italië, Turkije, Filipijnen. Nederland doet het echt goed. Iedereen in mn klas vind Nederland echt een top land. Momentje dat je je dat maar al te goed realiseert, zeker na het aanhoren van de verhalen uit andere landen.

Vrijdag, school en taalcursus, de laatste. Dus vanaf volgende week weer wat meer rust en tijd voor school. Erg leerzame 3 weken en veel leuke mensen ontmoet! Wat met zn alle gedronken in een bar als afsluiter.
Van het weekend aardig rustig, morgen in ieder geval naar Demi en weer heerlijk Ajax kijken :-)

Het weer is hier echt goed omgeslagen. Waar ik 2 weken geleden nog in 30 graden zat is het nu goed winter. Dagen met 4 a 5 graden overdag. De zomer is ook echt voorbij.

Jullie benne weer helemaaal op de hoogte, fijn weekend allemaal!

ps; ik ga de foto's van mn eerste reisverslagen verwijderen zodat ik weer wat nieuwe kan plaatsen :)

Besooosss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Ik ga voor vijf maanden studeren in Zaragoza, Spanje.

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 25130

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 02 Februari 2014

5 maanden studeren in Spanje

Landen bezocht: