Numeroo 14 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu Numeroo 14 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu

Numeroo 14

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 December 2013 | Spanje, Zaragoza

23-11-2013 - 3-5-2013

Afgelopen week weer een normale week school, zonder taalcursus. Heerlijk wat een rust en tijd :-). Helemaal vergeten te vermelden dat ik vorig weekend een van Dobben kroket heb mogen eten hier noh die smaakte zooo goed! Dank aan de vriend van Priscilla, Remco, die ze mee had uit Nederland.

Dinsdag (26 november) dagje school,nog even naar de lokale markt geweest en ' s avonds Ajax - Barcelona kijken met t groepie in onze stamkroeg. Noh wat een avond. Wat een fan-tas-ti-sche eerste helft en een niet normaal spannende 2de helft. Winnen we gewoon even met 2-1 van FC Barcelona, lekker hoor.

Woensdag uiteraard in het Ajax-shirtje naar school, lekker heeeur. De lerares van 't eerste uur was ziek dus zijn we met de klas naar een bar gegaan, lekker warme melk gedronken. Vorige week was t echt koud hier noh, overdag rond de 5 graden, 's nachts vriest het vaak. De zon schijnt de hele dag, dat dan weer wel :-) Nu ik dit schrijf is het echt super lekker weer, rest van de week 13-15 graden, op ons balkon, volop in de zon, is het heerlijk.

Woensdag halverwege onze 2de (en dus eigenlijk eerste) les kwam de conciërge rennend in de klas dat we allemaal het gebouw moesten verlaten. Allemaal politie enzo. Whatthafuck denk je den. Binnen no-time stonden alle leerlingen en leerlingen buiten. Kijk het ken dus wel dacht ik toen, opschieten.
Bleek een verdachte tas/pakketje te zijn gevonden. Werd erg serieus genomen aangezien er ongeveer een maand geleden een bom was ontploft in de Pilar (vlakbij mijn huis). Super veel politie, brandweer en al snel pers.

Donderdag bleek het inderdaad dat het een bom was. Gelukkig waren we allemaal optijd eruit en de bom is niet ontploft. Dus weer lekkaa naar school.
Donderdag ben ik samen met Larissa naar Bullmccabes gegaan, de stamkroeg, leuk heurr. Ik ben er deze week elke week geweest omdat ik dinsdag mn zeer geliefde muts was vergeten na de voetbal. Elke dag kon ik weer terugkomen, ook wel 2x per dag, voor naks ;p. Maar wel gratis drank, dat den weer wel. Hebben we een leuke avond gehad daar, hangt altijd een erg relaxde sfeer, daar 3 kerels ontmoet hier vandaan en de pubquiz gespeeld, die kerels wisten veel nohnohnoh. Ook n barca fan, altiet leuk dan he na zo'n pot :-)

Vrijdag letste dagie school, 's middags even aan school gewerkt, kaartjes gehaald voor oudejaarsfeest hier (op 12 december) met allemaal erasmusstudenten :) en 'savonds waren we uitgenodigd voor n soort huisfeesie. Huis vol met polen hoor. We gingen samen met een klasgenoot en inmiddels goeie vriend; Alejandro. Poolse mensen zijn erg gul en kunnen goed drinken noh. Als je zegt dat je niet hoeft snappen ze het echt niet ;p Maar was weer een leuke avond, weer veel nieuwe mensen ontmoet :-)

't Weekend geluierd, geleerd, gekaart met mn roommatties, voetbal gekeken bij mo en deem (lekka heeeur).

Maandag en vandaag weer gewone dagjes school, na school veel gewerkt aan practicums die we moeten inleveren deze week. Morgen het laatste dagje school en dan een laaang weekend tot dinsdag! Het weekend waarin mn ouders en opi en omi Schilder naar Zaragoza komen en we naar Barca gaan, super veel zin in! Ze hebben een goed weekend uitgekozen, wij zijn vrij, het is super mooi weer én de hele stad is in kerstsferen met kerstmarktjes etc.

Dat was hm weer!

Liefs,