Laaang weekend (numerrr 15) - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu Laaang weekend (numerrr 15) - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu

Laaang weekend (numerrr 15)

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 December 2013 | Spanje, Zaragoza

5-12-13 /11-12-13

Donderdag na een dagje huiswerken kwamen 's avonds Monique, Nathalia, Alejandro en Lukas bij ons zitten, we hebben Nederlandse, Poolse en Spaanse nummers gezongen, erug gezellig :) Toen de toid er rijp voor was richting point gegaan, laatste keer dit jaartje, was een erg geslaagd avondje!

Vrijdag kwamen dan eindelijk mn ouders en opa en oma op bezoek, was nog wel even spannend aangezien hun reguliere vlucht was gecanceld, dus kwamen ze uiteindelijk zo'n 7 uur later dan verwacht aan in Zaragoza. Moest 2x kijken toen pap het Ibis hotel kwam binnen lopen, maar ze waren dr echt, super leuk om ze na bijna 3,5e maand weer te zien!
We zijn die avond uiteten geweest bij de Italiaan en vervolgens nog even over de kerstmarkt gelopen.

Zaterdag kwamen pap, mam opi&omi eerst even mn huisje bezichtigen en vervolgens hebben we de pilar bezocht, daarna even gepauzeerd bij een Ierse pub en s' middags met de auto nar Parque Grande gereden, een heel mooi en groot park.
We hadden echt super mooi weer deze dag. Na Parque Grande even lekker in de zon gezeten geluncht en daarna hebben we de toeristische bus gepakt door Zaragoza heen. Op deze manier zagen ze gelijk de hele stad :-)
Daarna zijn we richting het huusie van Monique gegaan, Ajax gekeken bij thuis en lekker een pastaatje gegeten.

Zondag zijn we vroeg naar Barcelona vertrokken. Rond 2 uur kwamen we daar aan. We hebben daar Adriano en de ouders van Adriano even gemeet:-). Daarna eventjes de stad doorgelopen en weer opzoek naar een eettent. Het motto was dan ook; en we blijven eten, deurrrrgaan.
De huurauto moest aan het eind van de middag worden terug gebracht dus heb ik met moeders en opi&omi even gechilled in de lobby en uitgezocht wat we nog konden doen deze dag.

Toen we weer compleet waren zijn we even een stukje gaan wandelen. Monique ging naar Aad en opi, omi en pap gingen weer es op een terras zitten. Ik heb even gezellig gewinkeld met mams.
's avonds weer met zn alle gemeet op een punt en je raad het al; eten. Daarna richting het hotel gegaan en ik had echt n pracht van n hotelkamer. Een bad en een heeeerlijk bed. Lekker relax avondje gehad en weer fijn geslapen sinds tijden.

Maandagochtend met zn alle ontbeten in het hotel en rond 11 uur begonnen met de bustour door Barcelona. Erg mooi weer weeeer. Bij Camp Nou zijn we uitgestapt en daar een toidje rondgewandeld. Komend weekend komen Monique en ik terug voor een wedstrijdje. Na het bezoek aan Camp Nou nog eventjes in de bus gezeten en kort daarna moest ik uitstappen om mn reis naar de bus te gaan afleggen. Afscheid genomen van iedereen en gaan wandelen. Was nog best lastig maar uiteindelijk zat ik, net optijd, in de bus terug naar Zaragoza.

Toen ik thuis kwam zat het huis vol met studenten, want Pris was jarig! Erg gezelliggg, we zijn ' s avonds lekker uiteten geweest met zn 3e (en we blijven eten).

Dinsdag rustig dagje. Gewoon weer school en ff t huis aan kant en boodschapjes gedaan. Beetje geleerd voor mn examen Duits donderdag. Moet goedkomen!

Vandaag weer dagje school, niet zoveel bijzonders. Vanmiddag geleerd en uitkijken naar de wedstrijd. tis bijna zover!

'Laat het vanavond gebeuren, laat het vanavond zo zijn'

Vamosss!!!

Liefs,