Numero 11 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu Numero 11 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu

Numero 11

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 November 2013 | Spanje, Zaragoza

28-10-2013 - 3-11-2013

Maandag dagje school, Marktonderzoek en Duits. Erg kort dagje, lekker hoor. Weer een hele mooie dag, 25 graden geen briesje wind, dit in tegenstelling tot in Nederland als ik de berichten/foto's zag.
Post ontvangen, altijd leuk! Uit Portugal van mn ouders, waarvoor dank :)
's middags ingeschreven voor een taalcursus, 3 weken, elke doordeweekse dag van 17:00 - 20:00. Begint op maandag 4 november tot 22 november. 3 weken dus ff bikkelen, aangezien het met school ook serieus druk begint te worden!

Dinsdag en woensdag school,school en nog eens school. 3 a 4 uur per dag les, voorderest leren, siësta houden, eten en weer leren (ik heb dinsdag gewoon Ajax uitgezet om te gaan leren, dan is het serieus hoor). Woensdagochtend wekkertje 7 uur om voor school weer te leren. We zouden donderdag 2 tentamens hebben, Aléman y turismo & territorio; Duits en toerisme en grondgebieden. Duits is woensdagmiddag voor de 2de keer verplaatst naar volgende week. Ik ben er maar mee ingestemd om me vol te kunnen focussen op turismo y territorio. Maar volgende week woensdag ga ik hem wel echt maken.

Donderdag, eerste tentamen turismo y territorio.
Hoewel het erg moeilijk was, alles in het Spaans ging het opzich redelijk. Als de lerares niet teveel op mn spelling let heb ik misschien wat punten gehaald :-) en ik kan zeggen dat ik er alles aangedaan heb en dat is voor mij voldoende.
Na school snel te toets voor de taalcursus gemaakt, om mn niveau te bepalen. Vervolgens spullen gepakt en richting het station gegaan. Daar samen met Monique de mensen van blablacar gemeet. Deze mensen moesten toevallig ook dit weekend de reis Zaragoza-->Yecla en Yecla---> Zaragoza. Dus wij reizen met hun mee heen en terug.
De auto was way to klein voor mij. Als ik rechtop wou zitten moest mn oor tegen het plafond, maar hee niks an te doen.
Na een ruime 4 uur kwamen we aan in Yecla, in een restaurant de ouders van Adriano ontmoet, als verassing kwam Adriano ook hetzelfde restaurant binnengelopen (hij kwam eigenlijk pas vrijdagavond ivm werk).
In het restaurant samen tapas gegeten, inktvisringen en iets van een staart, naja t had wel wat. Maar ok weer niet.

Vrijdag, dag van Allerzielen. Nationale herdenkingsdag hier. Alle Spanjaarden gaan massaal naar de begraafplaatsen. Ze liggen hier in wanden geschoven ipv. onder de grond. Heb uit respect geen foto's gemaakt.
Wij hebben het graf van de opa van Adriano opgezocht en het graf van een vriend van Adriano, die overleden is aan de gevolgen van een auto ongeluk.
Vervolgens zijn wij naar de oma van Adriano gegaan, de vrouw die haar man verloren is. De hele familie was daar. Erg open en heel enthousiaste familie :-).
Rond 4 uur waren we weer thuis, tijd voor de lunch, lang nagetafeld en vervolgens siësta, we hebben met zn alle een oorlogsfilm gekeken, in het Spaans. Maar een erg mooie, indrukwekkende film.
Ook de zus en vriend, Esther en Pablo waren ondertussen gearriveerd.
Nog een tijdje gebasketbald met Monique, wat een ruimte daar, best geinig huisie voor dr bij.

Rond 11 uur avondeten en daarna op tuk (ik had zo'n enorm lekker bed, met gewoon een lekker dekbed, heeeerlijk. Precies wat mn rug nodig heeft, merkte wel hoe belangrijk een goed bed is en hoe moe ik eigenlijk was)

Zaterdag, lekker lang uitgeslapen. Even met Oma van Langen gebeld, 79 geworden op zaterdag. Het was een hele mooie, warme dag. Denk wel richting de 30 graden. Zit je dan, op een mooie veranda, bikini an, op 2 november, skitterend toch?
Rond 4 uur weer tijd voor de lunch, daarna de Gladiator gekeken, goeie film! En vervolgens Ajax. Helemaal eredivisie hier, jaja. Maar wat een drama weer. De Spaanse commentatoren gingen op tuk tijdens de wedstrijd, dat schets het beeld van de wedstrijd.

Zondag, laatste dagje in Yecla. Uitgeslapen, onbeten en vervolgens met zn alle een wandeling gemaakt. Tussen de eigen amandelbomen van de familie(heel veel amandelen ook stukgeslagen en gegeten dit weekend, lekker heur) en ook nog een stukje door het dorp.

Na de lunch om 4 uur weer naar de afgesproken plek om vervolgens weer een ruime 4,5uur terug te reizen naar Zaragoza. Echt het idee gehad van een week vakantie, heerlijke tijd gehad!

Vanaf volgende week dus; school, huiswerk maken, taalcursus, eten, huiswerk taalcursus maken, gtst, slapen, repeat. Dat worden mijn doordeweekse dagen. Tijd van luieren is sinds deze week echt voorbij, VAMOS!

Liefs,

Marieke.

P.s; voor foto's, zie mn facebook.

• 04 November 2013 - 16:22

Ayla:

Goed om te lezen dat je eerste tentamen goed ging! En fijn weekend gehad in Yecla zo te lezen, super leuk dat je de familie daar even hebt ontmoet. Lekker bikinitje in november, genieten maar :)