Time flies! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu

Time flies!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Oktober 2013 | Spanje, Zaragoza

Vrijdagavond ben ik samen met Larissa, Demi, Nathalia, Alexandra (een pools meisje) en de vriendinnen van Larissa uit Nederland, Dana en Kim, naar Mile-End gegaan, nadat we eerst bij ons thuis tot een uur of 1 hebben gezeten. Er was een Erasmus 'candy' party. Was een leuke avond! Waren helaas een stuk minder Erasmus studenten dan op donderdag, maar dat mocht de pret niet drukken.

Zaterdag lekker lang uitgeslapen, was ik wel even aan toe haha ;p vervolgens het huis een beetje aan kant gemaakt en wat boodschapjes gedaan. Daarna ben ik richting Demi gegaan. Hebben daar boodschappen gedaan en lekker gegeten. Voor het eerst in tijden weer gefietst, heerlijk. Ze fietsen hier gewoon op de weg, hele rare situatie, tussen hard rijdende auto's maarja yolo. Monique was dit weekend bij Adriano dus ik kon mooi blijven pitten. 's avonds kwamen Casper en Stefan weer gezellig voetbal kijken. Pec-nac en Ajax-gae. Goed avondje!

Zondag nog een tijdje bij Demi geweest, toen snel richting huis en klaargemaakt voor een wedstrijdje Zaragoza. Om 18:15 speelde Real Zaragoza tegen RC Recreativo . Ik ben hier samen heen gegaan met Stefan, Casper en Demi. De wedstrijd is in een 1-2 verlies geëindigd, helaas. Was wel een leuke pot om te zien. 2 ploegen die wouden voetballen. Ook was er een lekker sfeertje. Zaragoza heeft 2 sfeervakken, eentje is wat groter en uitbundiger. Ook wat melodietjes die ik vaak in de ArenA hoor, ken al aardig wat nummers nu en ik ga hier zeker vaker komen.

Daarna richting huis gegaan, Priscilla was thuis gekomen uit Nederland, heeft een lekker weekendje gehad, jaloersmakend natuurlijk, kroketten en biefstuk gegeten.

Maandag weer school. We moesten, heerlijk, pas om 12uur beginnen. Toen we op school aankwamen bleek dat de eerste les niet doorging, omdat de lerares voor een conferentie in Polen zat en de tweede les was naar voren verschoven. Jammer genoeg is dit allemaal buiten ons om gegaan, wij hebben wel verhaal gehaald maar in het Spaans is dat een beetje lastig om alles uitteleggen dus dat zorgde wel voor wat irritatie. Dus wij weer lekker naar huis, boodschapjes gedaan en alle 3 heerlijk lange siësta's gehouden (ik wordt echt een beetje lui hier). ' s avonds nog wat aan school gedaan en lekker mn serie gekeken.

Dinsdag hadden we een ochtendje school, 3 lessen; marktonderzoek, toerisme en grondgebieden en Duits. Dagje van 9:00 tot 12:00. 's middags weer braaf mn lessen vertaald en uiteraard siestaaaa. 's avonds ben ik naar een bar gegaan en heb daar met Demi, Monique, Casper en Stefan Ajax - AC Milan gekeken. Pfoe, wat een pot. Ben heel tevreden over het vertoonde spel van ons. Ik dacht dat ik gek werd bij die 1-0. En toen die penalty, heel slim gedaan van Mario maar heel, heel erg zuur voor ons. Gelukkig sprak 95% daar geen Nederlands in die bar want ik zat wel even hardop te balen (en flink ook).

Woensdag weer een dagje school, 2 lesuren, heel chill. Daarna ben ik met Pris, Laris, Monique en Demi richting de 1euro bar gegaan, alles op woensdag en zondag voor 1 euro. Daar lekker geluncht. Daarna 't huis weer aan kant gemaakt, lessen vertaald en siësta, standaard routine haha.

Donderdag een lange dag school, voor ons doen. Om half 3 waren we thuis.
's avonds zijn we weer naar POINT gegaan, elke donderdagavond is daar feest. Voor de erasmusstudenten gratis entree, erg aantrekkelijk dus.
Johanna, meisje uit Duitsland van de taalcursus, was om 0:00 jarig dus dat hebben we even goed gevierd. Leuke avond gehad!

Vrijdag laatste dagje school. Bij informatica kwam de lerares naar ons toe en vroeg of we t begrepen 'mas o menos' , zo ongeveer. Ons Spaans is eigenlijk nog niet goed genoeg om echt goed deel te nemen aan de lessen. Tis dat iedereen PowerPoints gebruikt zodat je dit een beetje kunt volgen, en vervolgens thuis te vertalen en te leren. De lerares heeft ons alle 5 (Larissa, Priscilla, Demi, Monique en mij) 'gekoppeld' aan een Spaanse leerling. Hiermee gaan we een paar keer per week afspreken en zitten we ook naast in de les. We praten dan een half uur Engels (vooral om het Engels van de Spaanse student(e) te verbeteren) en vervolgens een half uur Spaans, voor mij. De lerares zegt dat dit het beste werkt. Dus dan gaan we dat maar gewoon doen. Ik ben gekoppeld aan Joel, aardige jongen. Hij woont hier samen met z'n zus en is hier alleen voor zn studie. Hij rijd bijna elk weekend naar zijn geboortedorpje hier even verderop, naar zijn ouders.

Hiernaast ga ik, samen met Monique, vanaf volgende week dinsdag privéles volgen. Sylvia, een Spaanse docente, komt aan huis en geeft ons 2 uur per week les. Eens kijken of het helpt.

Volgende week maar 3 dagen school. Dit weekend en dan een volle hele week; fiesta de pilar. Grootste feest in Zaragoza. Vrijdag,zaterdag en zondag zijn Niels en Ayla er ook, dus dat is een goede timing :-)

Ik zit hier nu ruim 5 weken en ik heb (behalve het Hollandse eten) nog geen een keer heimwee gehad. Ik heb nog geen seconde spijt gehad en geniet enorm hier. Ik zat deze week een avond op ons balkon, was even alleen thuis, met uitzicht over de pilar en ik dacht bij mezelf; kijk nou waar je zit. Eigen appartementje in Spanje, lekker klimaat , heel veel nieuwe mensen leren kennen, zelfstandig, Spaans lerende en het echte studente leven ondergaan. Hoewel school best wel pittig is kan ik dus wel vertellen dat ik tot zover super blij ben dat ik deze stap heb genomen.

Ook hebben wij in de gang een bord, waar we aftellen naar de kerst(dan kom ik voor 10 dagen naar huis), waar op dit moment nog maar 80 dagen op staan, toen ik hier binnen kwam stond daar 118. Echt, de tijd vliegt. Elk moment genieten dus.

Liefs,

Marieke

Ps; ik zie dat mn reisblogs best veel worden gelezen, ben wel benieuwd door wie eigenlijk ?
x

  • 05 Oktober 2013 - 12:25

    Nicky Stammis:

    Dooor mijjj!!!!

    Ik vind het echt super leuk om alles te lezen, en leuk dat je het naar je zin hebt!!


    x

  • 05 Oktober 2013 - 12:45

    Anouk:

    Heeeeiii Mariek,

    Super leuk om elk verslag van jou te lezen !!
    Heb nu al zin in kerst, kunnen we weer lekker kunffelen :)
    Heel veel plezier nog en tot over 80 dagen

    Kussssjess van je zusjeee Xxxx

  • 05 Oktober 2013 - 17:14

    Nicole Marse:

    Door mij, je therapeutje ;-) Ik ga trouwens zelf ook 17 oktober weer richting Spanje, naar ons huisje op Ibiza, zin in!! Groetjes en genietse, Nicole

  • 06 Oktober 2013 - 09:38

    Sanne:

    Can't wait til Christmas!!
    Heb nu al zin om weer lekker te knuffelen met je en te zingen tijdens het eten!
    Dikke knuffel van je zusje! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Ik ga voor vijf maanden studeren in Zaragoza, Spanje.

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 25131

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 02 Februari 2014

5 maanden studeren in Spanje

Landen bezocht: