Reisverslag 4 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu Reisverslag 4 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu

Reisverslag 4

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 September 2013 | Spanje, Zaragoza

Reisverslag 4

Maandag weer lekker dagje school gehad op de taalcursus. Vandaag zou er dan eindelijkkkk een router komen (een week later dan afgesproken). Toen we thuiskwamen was er nog steeds geen router. Rond 3 uur werd er aangebeld, dus wij springen alle 3 op, komt die vrouw aan met een router, zonder installateur. Die Spanjaarden maken zich echt niet druk, vrij vervelend af en toe. Ook echt gewoon nooit.. sta je in de rij bij de mango om af te rekenen, staat er serieus een rij van 20 mensen en neehoor geen 2de kassa open doen maar rustig met je collega staan praten en af en toe eentje helpen.

Maarja de zoon van de huisbazin, luis zou dus om 5 uur komen om de router te instaleren, waarom er niet gewoon een installateur mee kwam is nog steeds een vraag. Luis was er wel gewoon serieus om 5 over 5, bizarrr. Maar natuurlijk kreeg ie hem niet aan de praat, is de kabel niet goed (wat het bedrijf zelf eerder nog heeft gebracht) dus hij dat bedrijf gebeld kan er vrijdag pas een installateur komen, wordt je echt niet goed van, waarschijnlijk vergeet hij ook weer iets en word het maandag.
t gaat niet echt om het internet maar gewoon het feit dat er maandag 2 september internet word beloofd, we betalen voor de hele maand september en we betalen installatiekosten, komt er nog geneens een monteur mee vandaag, ik bedoel zal wel aan mij liggen maar wat nu al 2 weken duurt had in 10 minuten geregeld kennen worden. Maarja ik ben in Spanje!

Siesta's vind ik dan wel ultraaa relaxed hier :) elke dag tussen 2 en 5 hoeft niemand iets hier te doen, gaan (bijna) alle winkels dicht en maken ze zich nog minder druk dan normaal. 't op tuk gaan raak je snel aan gewend, slechte zaak eigenlijk. Zo midden op de dag 3 uur lang luieren.

Maandagavond dus weer vertrouwd naar de mac. Even geskyped met de van Langens, pap en moeders, lekka bijgekletst.

Dinsdag weer taalcursus, hadden het over je familie en je stamboom. Je moest met een klasgenoot (van een andere nationaliteit) je stamboom helemaal in het Spaans uitleggen. Ik was met een Duitse, Normann. De klas stond versteld van hoe grote familie ik had haha, net zoals de families van de andere Nederlanders. Uiteraard vonden ze de mooie, oer Hollandse namen als Jan, Kees, Piet ook geweldig. Norman had ook super Duitse namen als opa Hans Günterrr, ik moest trouwens echt hard nadenken over de namen van mn opa's en oma's, in Duitsland noemen ze hun opa en oma blijkbaar gewoon bij hun voornaam, terwijl ik de namen nooit gebruik.
Vandaag presentaties over het voetbal in Spanje en Duitsland, ik denk dat ik het ook maar over het voetbal in Nederland houd. Ik mag t trouwens gewoon volgende week pas doen aangezien t een beetje zaad werkt zonder internet thuis.
Ook een welkomspakket opgehaald, met een studentenkaart, plattegrond van de stad en van die dingetjes die handig zijn om te weten over Zaragoza, mooi bandje met het bewijs van 'International Erasmus student Zaragoza' staat wel leuk.
Dinsdagmiddag lekker siësta gehouden op het balkon, was rond de 28 graden, lekka heur :)

Woensdag ook gewoon weer Spaanse les tot half 2, vervolgens ben ik naar Monique en Demi's huis gelopen, hun hebben gewoon (binnen 48 uur na aanvraag) internet, koik zo ken het dus ok. Dus krijg ik een whatsappie van Priscilla, dusss wij ook internet, hiel bizar. Monique heeft me ff lekker gemasseerd, mis mn fysio echt wel! Maar gelukkig neemt naast Monique ook Larissa soms de tijd om me even te masseren :)
Daarna naar huis gegaan en even gtst teruggeken natuurlijk. Vervolgens gegeten en klaargemaakt voor de Erasmusmeeting die om 19:00 begon. Hier kregen we informatie over de 'welkomsweek' met allemaal verschillende activiteiten in de komende week (met alleen maar erasmusstudente, stuk of 200).
En dat begon gelijk deze avond al. Gratis tapas en sangria bij een bar. Het zou om 22:00 beginnen. Daarvoor ben ik, samen met Larissa, Johanna (Duits meisje uit mijn taalcursusklas) en Agnese (Italiaans meisje) naar een bar gegaan waar alles op woensdag en zondag 1 euro is, geen geld. En ook echt grote pullen drank, voor een eutje, ken je toch ook niet laten staan natuurlijk.
Daarna zijn we naar ons meetingpoint Plaza España gelopen, daar een stuk of 20 mensen gemeet, veel ook van de taalcursus ook Monique en Demi ff veurgesteld aangezien zij nog niet echt Erasmus studenten konden.
De rest van de avond dus doorgebracht in een bar met gratis tapas en sangria ( ik had er net een op en toen was t out of stock, maarja yolo). Gezellige avond gehad!
[foto's zijn met het Italiaanse meisje, Johanna, Nils en Hargen (Duitsers uit mn taalcursus klas).

Donderdag was zwaaar. Maar s avonds een vent, s ochtends een vent. Dus weer naar taalcursus geweest.. ook even wat foto'tjes gemaakt. Heb nog geen klassefoto aangezien de helft er niet was, dus dat komt nog! Daarna het huis weer even een beurtje gegeven en vervolgens hebben we alle 3 ons aussie aan gedaan en de rest van de dag siesta gehouden; tukke, gtst, expeditie robinson terugkijken, lekka heeeeur.
Niemand had zin om boodschappen te doen en er was vrij weinig in huis maar we hebben wat in elkaar weten te flansen.

Vrijdag ook weer taalcursus tot half 2, daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we vrij veel boodschappen ingeslagen. We moesten nu elke dag naar de supermarkt voor brood, maar we hebben nu het hele schap meegenomen (zo'n 20 broden) zodat we even genoeg hebben, ze zijn niet heel groot hoor haha ieder heeft 1 brood per dag. Daarna siesta, die ook de rest van de dag duurde.

Vandaag luier dagje, was een super mooi weekend, 30 graden! Dus wij zijn een dagje naar Las Playas geweest, soort van nepstrand, heel erg lekker dagje gehad! Belgisch meisje Karolien was er ook samen met haar huisgenoten, een Zweeds meisje en een jongen uit Engeland. Ik ben even wat eerder weggegaan dan Pris en Laris want om 18:45 moet Ajax al, prioriteiten hé. Dus ik ga zo richting Monique en Demi , Adri is er ok weeer, gezellig. Daarna waarschijnlijk wat drinken met wat andere studenten en misschien nog ff de stad in (het word hier pas om 2:00/2:30 gezellig in de discotheken echt belachelijk, maarja yolo)

Praat hier dus ook vrij veel Engels hier, soms ook gewoon random tegen Nederlanders, ook omdat t beleefd is natuurlijk dat iedereen ons dan verstaat. Soms weet ik n woord niet in het Engels en zeg het dan gewoon in het Spaans, wordt een lekkere mengelmousse haha.

Ik voel me hier erg thuis! Weet nu al veel dingen te vinden, met het ov enzo. Heb ook een tarjeta de bus gekocht (soort ov voor de bus). Kan ook gerust alleen over straat voel me hartstikke veilig hier, als ik eerder naar huis wil dan pris en laris is dat geen probleem dus, heb een eigen huissleutel, gaat allemaal heel relaxed :) Ik mis wel mn kroket op zondag, de hollandse drop en pepernoten!

Tis hier ook tot laat bedrijvig op straat, aangezien ze pas rond 10 uur eten hier. Wij eten zelf wanneer we honger hebben, ene keer lekker om 6 uur, maar ook wel eens later. Vooral als we uit eten gaan is het vaak al rond 9 uur.
Ze kijken alleen vaak naar beneden van ; hoe hoge hakken heeft zij aan, maar neeheur die heb ik niet, lekka op mn slippertjes. das wel geinigg

Nog steeds lekker weer hier, s ochtends en s avonds wordt het al wel wat koeler, maar overdag normalemente rond de 28 graden,maar dit weekend is het nog ff warmer en dit weer wordt zeker voor de komende 2 weken nog verwacht, niks te klagen dus!

Maandag week begint officieel onze eerste week school, maar deze overlapt met de laatste week van onze Spaanse cursus. We hebben contact gehad met school en die adviseert ons de taalcursus af te maken en een weekje later te beginnen met school, dus dat gaan wij doen :) vinden wij helemaal niet erg want de taalcursus is best relaxed, geen huiswerk of extra opdrachten ofzo (behalve 1x presentatie van paar minuten) dus na school heb je eigenlijk altijd gewoon helemaal vrij!

Morgen verwacht ik een heel relaxed dagje waarschijnlijk even aan mn presentatie / Spaans werken, voordrest geen plannen.

Dat was hem weer!

xxxx

  • 15 September 2013 - 12:19

    Nicole Marse:

    Heeeey Marieke! Zo te lezen voel je je al aardig thuis daar, leuk hoor.
    Ongelofelijk dat je daar nu in ieder geval tot de kerst bent.
    Y, ahora puedes hablar el espanol mejor?
    Nou, ik kijk uit naar het volgend verslag.

    Saludos y un abrazo de tu terapeuta Nicola (dat rijmt, klinkt leuker ;-) )

  • 15 September 2013 - 22:38

    Marieke Schilder:

    Heee nicole! leuk dat u nu ook mn verhalen leest! Ik mis uw massages (en gezelligheid) wel hoor! Maar het gaat heel goed hier! Nog een week Spaanse cursus en dan beginnen op school :) Ik kom in februari heel snel weer langs! Liefs

  • 18 September 2013 - 22:24

    Nicole Marse:

    Leuk je dan weer te zien! En ik ben natuurlijk megabenieuwd hoe het tot dan allemaal gegaan is.
    Mucha suerte y un abrazo

  • 18 September 2013 - 22:25

    Nicole Marse:

    By the way, jij zal ook wel voetbal aan het kijken zijn, ik heb 'm uitgezet, bij 2-0 was het genoeg voor mij
    ;-(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Ik ga voor vijf maanden studeren in Zaragoza, Spanje.

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 25126

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 02 Februari 2014

5 maanden studeren in Spanje

Landen bezocht: