Numero tress - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu Numero tress - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu

Numero tress

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 September 2013 | Spanje, Zaragoza

Woensdagochtend begon, als alle andere ochtenden, met de taalcursus. De Spanjaarden benne hier niet echt (lees; écht niet) van de tijd. Die vrouw komt heel relaxed gewoon 15 minuten te laat binnen met het excuus 'soy española' (ik ben Spaans).. komt echt overal terug, afspraken met de huisbaas om 20:00 kun je er gerust vanuit gaan dat 't 22:00 wordt, of in dit geval kwamen ze gewoon helemaal niet, en ze schamen zich er ook totaaaal niet voor, maarja doe je naks an he ..
Wij worden zelf ook een stuk nonchalanter, 10minuten te laat op school maakt nu voor beide kanten niks uit.

Met de cursus moeten we allemaal een presentatie in het Spaans doen, ik ben woensdag aan de beurt, 3x raden waar ik 't over hou.. ;)
Na de cursus hebben we 't huis weer lekka schoongemaakt, woensdag is schoonmaak dag. Vervolgens siesta toid en daarna lekka gegeten en s avonds ff wifi getapt bij de mac.
Daarna hebben we nog een drankie gedaan met een groep erasmus studenten, veel ook van de taalcursus. Verder ook wat nieuwe erasmus-studenten ontmoet, uit Duitsland (stikt hier echt van de Duitsers) en nog wat studenten uit Frankrijk. We praten voornamelijk Engels met elkaar, soms praten wij (zijn dik in de minderheid met meestal 3 a 4 Nederlanders) gewoon lekker Nederlands, alleen die Duitsers verstaan ons ook wel en wij hun ook, terug praten is wel wat lastiger, maar mn Duits wordt ook aardig opgehaald hier!
Ook zijn er studenten die beter Spaans dan Engels spreken dus dat doen we dan ook wel eens, verstaan verbeterd echt snel. Het feit dat ik alleen al 4 uur Spaans hoor in de les is al een heel goed ding, verder natuurlijk overal, alles is Spaans natuurlijk, winkels, openbaar vervoer etc. terugpraten in goede, hele zinnen is nog vrij lastig. Maar we hebben dus een leuke avond gehad! Ik zal nog ff een fotootje erbij posten :) (natuurlijk heb ik mn ogen dicht maar t gaat om de rest van de groep haha, dat meisje naast me is Florieke, uit Utrecht en die daarnaast is Charlotte uit Duitsland, het meisje tegenover Larissa komt uit Frankrijk en die jongen daarnaast uit Duitsland en de rest van de tafel ook eigenlijk ;p )

Donderdag weer van 9:00 - 13:30 Spaanse les gehad, daarna snel naar huis; vandaag zou dan eindelijk de router komen. Maar natuurlijk; nope geen router. Priscilla en ik zijn naar de huisbaas geweest om de huur dan maar zelf af te geven (omdat we geen zin hadden om telkens te wachten op mensen die toch niet komen) gelijk gemeld dat de wasmachine stuk is (vrij zuuurr) en gevraagd wanneer het internet eindelijk zou komen (er werd ons afgelopen maandag belooft en t was inmiddels donderdagavond) het verwachte antwoord ; mañana..
Dus we gaan maar uit van maandag...

Vrijdag weer een leuke dag gehad op de cursus! :) De zoon van de huisbaas is s middags ff geweest voor de wasmachine, die doet t gelukkig weer. verder loopt t doucheputje niet echt door zoals 't hoort maarja, ga je wel lekker snel van douche. Voorderest zou de router komen, maar uiteraard; geen router.
Dus gingen laris en ik weer even naar de mac. Op weg naar de mac zijn we een heel leuk winkeltje tegen gekomen. Zoals wel meerdere tegen mij hebben gezegd zij ook Larissa dat ik eens een lange jurk moest dragen. Dus ik ging es ff kijken en mn oog viel gelijk wel op deze jurk (zie foto) heb wel ff getwijfeld want ik draag zoiets nooit en t was nieuwe collectie dus niet de goedkoopste maarja; iedereen zij dat ik hem moest nemen en yolo. Dus ik die jurk gekocht.

's avonds zijn we de stad in geweest; met alle drie een jurk aan, zoals ik veel hoor hier 'muy alta, muy alta' (lang) viel t in deze jurk nog meer op. Aangezien niemand me kent hier maakte t me niet zoveel uit, t heeft wel wat. Daarna hebben we gegeten bij een Italiaans restaurant, was heeerlijk ook lekker nagetafeld tot een uurtje of 11.
Vervolgens hebben we de bus gepakt richting 'San Franscisco' de school waar we taalcursus hebben en een 'meeting was met allemaal Erasmus studenten. Wij kwamen rond 23:20 daar aan, het begon om 23:00 uur maar aangezien we in Spanje zijn dachten we dat t geen probleem was. Maar iedereen bleek al weg te zijn, dus wij weer terug plaza de España (groot plein met allemaal restaurants, barretjes en winkels) waar we net vandaan kwamen, vanaf daar mee gegaan met de groep. Ook Monique, Demi en Adriano ff gemeet.

Zaterdag konden we eindelijk uitslapen, dat hebben we dan ook gedaan, tot een uurtje of 12. Toen we wakker werden was er niks in huis. We hadden gehoord van een Lidl dus dat leek ons wel een puik plan. Het snelle op en neer naar de supermarkt zat er niet echt in. 't bleek echt een dagtaak te worden. Rond een uur of 4 waren we weer thuis. Toen kwamen we erachter dat de bus naar de lidl echt vooorr ons huis vertrekt (wat ook de enige bus is voor ons huis, kwam niet in ons op die halte ook even te checken) maarja het leven is een grote les he, weten we dat weer voor de volgende keer.
Ze hebben daar betere drop dan al die keiharde, oude drop, dus das wel lekka, want mn eigen voorraad drop begint heel hard op te raken. Ook zijn wel wat dingen goedkoper hier, dus we gaan zeker terug komen :)

Na het bezoek aan de lidl zijn we met de taxi naar een enormmmm winkelcentrum gegaan (op aanraden van een Nederlands eramus studente uit Utrecht). Heel veel winkels, echt vanalles (zelfs een huge primark) ik moest me echt een beetje inhouden haha. Ze hadden ook vrij veel shirts met goede teksten dr op, daar hou ik wel van, dus daar heb ik er wel wat van meegenomen.
Ze hadden dus bij een zo'n winkel pashokjes met van die knoppen erin, zij uitleggen wat ik er mee moest doen, eerst snapte ik t echt niet maar het bleek dus dat je als je een maatje groter of kleiner wou je daar op moest drukken en dan kwam er iemand naar je toe om je te helpen, hoe grappig ;p

Ook zaten er allemaal restaurants daaro, zag er allemaal prima uit. Dus wij gewoon weer uit eten, we hebben gekozen voor de wok, all you can eat veur 13,95 naja das ook geen geld. Dus buikie rond gegeten hoorr.
Daarna zijn we met de bus teruggegaan, toen we thuiskwamen realiseerde ik me dat de witte was nog in de wasmachine zat, klaar om opgehangen te worden.. nu ik dit aan het schrijven ben wacht ik ook op de droge lakens, het is inmiddels half 2, ik denk nog wel ruim n half uurtje. Maarja den heb je ook wat :)

Ook hebben we zojuist de knoppen van de kast in de woonkamer blauw genagelkt, was namelijk geen gezicht, het rode kwam nergens in terug. Het is een stuk opgeknapt, hopelijk vind die vrouw het ook, en anders halen we het er weer af met nagellakremover haha.

Vandaag is er weer hard uitgeslapen en hebben we een dagje helemaal niks doen, lekker heur.
(gelukkig) geen eredivisie vandaag, aangezien mo en ik allebei nog geen wifi hebben thuis had ik t niet kennen kijken. Waarschijnlijk ff wat aan mn Spaans doen en werken de presentatie die ik ga geven woensdag, uiteraard over mn club; Ajax Amsterdam.
Zit nu, hopelijk voor de laatste keer, te wifiën (is dat een werkwoord?) bij de Mac, morgen dus hopelijk gewoon lekker thuis internet (:

Jullie zijn weer helemaal op de hoogte!

Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Ik ga voor vijf maanden studeren in Zaragoza, Spanje.

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 10798
Totaal aantal bezoekers 25128

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 02 Februari 2014

5 maanden studeren in Spanje

Landen bezocht: