Reis verslag numero dosss - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu Reis verslag numero dosss - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu

Reis verslag numero dosss

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 September 2013 | Spanje, Zaragoza

Reisverslag numero dosss

Zaterdag en zondag hadden we zoals verwacht relaxde dagjes. Priscilla en ik hebben zaterdag nog de hele dag an het zwembad gelegen. s avonds hebben we wat gedronken met allemaal erasmus studenten, we hebben contact gelegd via de facebook groep van onze school, waar veel studenten dezelfde vraag hadden; wat is er te doen vanavond en wie wil er wat erasmus-studenten ontmoeten? We zijn rond een uurtje of 10 de stad ingelopen. Een meisje uit België, Karolina hadden we al leren kennen via de facebookgroep van onze school. Daar hebben we eerst een tijdje mee zitten praten. Aangezien we wel opvielen bij die bar (we zien er natuurlijk aars uit) kwamen er in de loop van de avond nog meer Erasmus studenten bij zitten, een meisje en twee jongens uit Duitsland, nog 2 kerols uit Engeland en een random Engels man die Spaans geeft hier en hier ook woont, gezellig heur. Zij zouden ook allemaal (behalve die leraar) de taalcursus gaan doen vanaf maandag. Was mn camera vergeten dus dat is dan weer jammer maar ik verwacht ze wel vaker te zien de komende tijd :)

Voordrest zondag vrij weinig gedaan, lang uitgeslapen, Ajax gekeken (wat een drama, word lache Barca-Ajax) tijdje geskyped met het thuisfront en 't huis weer een beetje aan kant gemaakt, beetje optijd weer gaan slapen aangezien we maandag zouden beginnen met de taalcursus.

Maandag werden we om 9:00 verwacht op Universidad de San Fransisco dit is een facultiteit van de school waar ik heen ga maar dan een stuk verder dus hadden we 't plan met de bus te gaan.
Goed begin is het halve werk dus zouden we de bus van 8:00 nemen om ruim optijd bij school aan te komen, Priscilla maakte ons wakker en toen was het al 7:50, onze wekkers waren alle 3 om een of andere reden niet af gegaan.
Hoe raar ook, waren we binnen 5 minuten klaar om naar de bus te gaan, jammer genoeg zaten we in de foute bus maarrr gelukkig kwamen we er redelijk snel achter. Dus uitgestapt en uiteindelijk de goeie bus gevonden en wel op tijd op school aangekomen..

Ik zat in een andere klas dan Priscilla en Larissa want die hadden de test (waarmee je niveau bepaalt werd nog niet gemaakt). Aangezien ik thuis mn boek (en internet) bij de hand had heb ik de test iets beter gemaakt dan dat ik zo uit de 'losse pols' zou kunnen, dus zat ik in een klas met mensen die wel ff beter Spaans konden dan ik, zij hadden meer t niveau wat ik aan t einde van de cursus hoop/verwacht te hebben. 't was wel een hele leuke en internationale klas; veel Duitsers, paar uit Korea, Engeland, Frankrijk en Oostenrijk (mn naam was erg moeilijk uit te spreken voor ze ;p) hoewel 't erg leerzaam was ging het wel te snel en snapte ik veel niet dus uiteindelijk maar besloten om overplaatsing aan te vragen naar een klas met 'n niveautje lager.
Daarna de bus naar huis gepakt en siësta gehouden (bestaat voor mij meestal uit 1 á 2 afleveringen vampire diaries en een klein dutje) vervolgens hebben Pris en ik het haar van Laris ff een kleurtje gegeven en deerna was t mijn beurt om te koken, met hulp van Priscilla :) naja lekker gebakken piepers met wortels en kip lekker heur.

Dinsdagochtend moesten we gewoon weer van 9:00-13:30 naar de taalcursus, we waren in tegenstelling tot maandag heel erg vroeg, 40 minuten van tevoren naja ken ook weeer. Ik ben overgeplaatst naar de klas van Pris en Laris waar ook de Duitsers van zaterdag zitten dus das wel leukkk. Deze klas is een stuk relaxder en makkelijker bij te houden, Spaans van voor de vakantie wordt weer een beetje opgefrist. Na de cursus ben ik opzoek gegaan naar Mo en Demi's appartement en heb ik met mn plattegrond als echte toerist na n klein zoektochtje het huis gevonden, leuk heurrr. Verwacht daar veel Ajax te gaan kijken, aangezien mijn kamergenootjes niet zukke voetballiefhebbers benne, ieder zn dingetje natuurlijk.

We hebben nag steeds geen wifi, ze komen zowat elke dag wel langs, snoertje brengen maar echt opschieten doen ze niet, mañana, mañana.. hopelijk voor t weekend dan ook echt een eigen router. We benne nu vaste klanten bij de mac (op 10minuutjes lopen van ons appartement)

De eerste gasten hebben hun tickets al geboekt, vriendjes van Pris en Laris komen langs, vriendinnen van Larissa en 11-14 oktober komen Niels en Ayla gezellig een paar dagen langs:)

Ook hebben we goeie melk gevonden, in plaats van al dat houdbare melk hier. heeerluk. Dus nu elke avond gewoon mn vertrouwde bekertje warme melk weer haha.
Het hier heerlijk weer, vanaf dat we hier zijn elke dag boven de 30 graden :)

T gaat dus allemaal zn gangetje hier, hartstikke gezellig met pris en laris, we eten wanneer we honger hebben en we doen ook alle 3 een beetje ons eigen ding en waar we zelf zin in hebben, heel relaxed dus :)

Jullie horen snel weer van me!
Liefsss

ps. voor de mensen die 't willen weten; mn goeie adres is; Calle Jesus 7-9 50014 Zaragoza en den brievenbus 5b ,vind 't leuk om post te ontvangen (hint, hint haha)

  • 03 September 2013 - 23:47

    Ayla:

    Leuk dat je al wat mede-studenten hebt leren kennen! Goed dat je de cursus Spaans nu met die andere meiden kan volgen, ook gezelliger en ook handig als je het goed begrijpt. Leuk dat jij en Monique elkaar alweer gevonden hebben. Gaan jullie ook nog ff paella eten? ;) xxxl

  • 04 September 2013 - 20:02

    Marieke Schilder:

    Ja inderdaad, deze klas is ff beter haha :) Ja paella moet gegeten worden he, komt op de to do list ! xxxx

  • 04 September 2013 - 21:01

    Bo:

    Mariekie! Super leuk om te lezen! Doe die meiden de groeten! Ben jaloers man! Mis de klas nu al!! Haha vampires diaries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Ik ga voor vijf maanden studeren in Zaragoza, Spanje.

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 25126

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 02 Februari 2014

5 maanden studeren in Spanje

Landen bezocht: