De eerste dagen in Zaragoza. - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Zaragoza. - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Zaragoza.

Door: Marieke Schilder

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 Augustus 2013 | Spanje, Zaragoza

Woensdagochtend brachten mijn ouders, Monique, Irene en Marouscha mijn naar schiphol. In de vertrekhal ontmoette ik Larissa en Priscilla. Vervolgens hebben we onze koffers ingecheckt (mijnes was 32,7 kilo, niet te tillen!)
Nadat we afscheid van iedereen hadden genomen begon ons avontuur. Om 12:25 vlogen we naar Barcelona. We kwamen hier rond 14:30 aan.
We hebben vanaf Barcelona airport de trein naar Barcelona Sants genomen. Vanaf hier de hoge snelheidstrein naar Zaragoza (ging rond de 300 km/u). Daarna moesten we nog de bus nemen naar het goede deel van de stad. Bij het ibis Hotel ontmoette we de huisbazin en haar zoon die mee was als vertaler, hij nam vanaf hier mijn koffer over (thankgod). Vlakbij het ibis hotel zat ons appartement. Hier kregen we een rondleiding en hebben we het contract getekend. Aangezien we niks in huis hadden en ook geen water uit te kraan drinken hier gingen we opzoek naar voedsel. De reguliere winkels waren allemaal al dicht maar, naar even zoeken kwamen we terecht bij een nachtwinkel. Hier hebben we een fles water en een pak koekjes gekocht. Maar hier alleen kunnen we natuurlijk niet op teren dus hebben we een eettentje opgezocht, hier hebben we lekker gegeten :) .

De volgende dag zijn 's ochtends alle boodschappen gedaan, ook hebben we nieuwe dingen voor het interieur aangeschaft, nieuw afdruiprek, bloemen, dweil, veger aangezien alles vrij smerig was.
De vorige bewoners waren kerols en dat was goed te zien, na de boodschappen hebben we het hele appartement van onder tot boven schoongemaakt, alle keukenkastjes, alles afgewassen, gestoft en gedweild. Dit was een aardige dagtaak.
We hadden eten voor het diner ingeslagen maar omdat we vonden dat we het wel verdiend hadden zijn we uit eten gegaan bij een tapas restaurant in een super gezellig wijkje met smalle straatjes, restaurants en bars.
Ook is de macdonalds gevonden, aangezien we rond 1-2 september pas wifi krijgen..

Vandaaag is er eerst uitgeslapen en de rest van de dag zijn we naar het zwembad geweest, wat op ongeveer 10minuten lopen zit vanaf 't huis (op aanraden van de zoon van de huisbazin :)) Vervolgens hebben we voor het eerst gekookt; aardappelen met sperziebonen en een hamburger. Was best wel binnen te houden, en nu zitten we even in de mac. Net de stad ff ingelopen en we hebben drop gevonden, te chill. Alleen tis een bietje oud omdat niemand het hier lust maarja kleinigheidje hou je altijd.

Ik beleef dus al genoeg hier en heb het erg naar mn zin! Heb wel het idee dat ik op vakantie ben want het is aardig relaxed (nu nog wel :P) Maandag beginnen we met de taalcursus, elke dag van 9:00 -13:30.
Morgen en overmorgen wss nog lekker relaxen bij het zwembad en lekker de stad in (mensen die komen, hou ruimte voor me over haha ;p )

Ook moet ik ff wennen det elke stap die je neemt geld kost, elke dag moeten kieke wat we gaan eten, afwassen en wassen dat soort dingen maarja das t leven he

Hoorde dat Ajax barca heeft geloot, dus deer wss wel eventjes heen :) moet wel gelijk dagje school skippen in de eerste week maarja; tiene una vida para vivir (yolo).

Dat was het wel voor nu! Zal ook nog even wat foto's uploaden
Jullie horen snel weer van me!
Liefsxxxx

• 30 Augustus 2013 - 21:59

Jamie:

Hoi Mariek!
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben. Wij (ik en kel) komen sowieso binnenkort langs! Gezellig :D
    De foto's die ik al van Pris heb gezien zagen er goed uit! Mooi appartement hoor!

Veel succes op school maandag!

Doe de groetjes aan Pris en Laris.
    XX

• 30 Augustus 2013 - 22:02