Letste! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu Letste! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu

Letste!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Februari 2014 | Spanje, Zaragoza

Letste!

27-01-2014-- 02-02-2014

Het laatste weekje in Zaragoza!

Maandag had ik Duits mondeling, goed gegaan! Verder heb ik nog een dagje keihard geleerd, s 'avonds heeft Larissa me overhoord en had het gevoel dat ik t zeker goed kon, heel veel ook in het Spaans in me kop gekregen!

Dinsdag de toets van turismo y territorio, ging wel redelijk. We hadden 6 vragen, 4 daarvan gingen best goed. Eentje wist ik, achteraf, heel goed. Maar heb de verkeerde informatie bij de verkeerde vraag gezet. Voorderest gewoon zoveel mogelijk opgeschreven, zodat de lerares in ieder geval kan zien dat ik echt goed geleerd had. Afwachten dus. Ik weet al dat ik Duits heb ik afgesloten met gemiddeld een 7, informatica met een 8.5 en Engels met een 9 of 9.5, een 5 voor turismo y territorio is genoeg..

Woensdag hadden we een heeerlijk luierdagje, had van mn roommatties een lijstje gekregen met films die ik gezien moet hebben. Daar ben ik maar aan begonnen!
Verder hadden we het boodschappen doen iets te lang uitgesteld, dus dat wouden we in de middag maar es gaan doen. Wat bleek, feestdag, alles dicht. Geen idee wat voor feestdag nou weer maar iedereen moest taart eten ofzo.
Gelukkig was de Chinese winkel wel open (dat benne harde werkers, gewoon elke dag van 10:00-22:00 open, zoals t heurt), daar water kunnen kopen.

Donderdag, moesten we nog even de laatste dingen op school regelen, daar al wat mensen gedag gezegd daar..
Donderdagavond kwamen er wat mensen naar ons huisje, gezellig wat gedronke en geëindigd in POINT, was erg druk aangezien de nieuwe én veel van de oude lichting Erasmus studenten er waren. Weer wat studenten gedag gezegd, dan zeg ik zoiets als; 'was nice to meat you, hope we see eachother some day and make something of it (life).. It's saddddd
Maar was een geslaaagde avond!

Vrijdag na een rustig ochtendje hebben we in de middag met een groepje afgesproken om naar het park te gaan, was super lekker weer! Iedereen had wat eten/drinken mee, we hebben daar tot een uur of 7 gezeten. Dat sloeg er wel een bietje in na een kort nachie dus even een verlaat siestaatje. Toen rond 10 uur mn roommatties ook weer wakker waren, moest er nog wat gegeten worden. De brakheid was goed te zien an alle, niemand had zin om te koken (we hebben de hele week restjes gegeten: pasta) .. dus hebben we de pizzacorrier gebeld (die hier op 2 minuten lopen zit). Na een fantastisch telefoon gesprek, genoten van een overheerlijke pizza.

's avonds zijn we naar het huis van Alexandra gegaan (meisje uit Polen), daar gezellig gedronken en gekaart! Vervolgens ook van hun afscheid genomen..


Zaterdag hebben we de laatste dingen ingepakt en het huisje schoongemaakt. s 'Middags heb ik mijn Spaanse telefoon verkocht met Alejandro en ook van hem afscheid genomen, van iedereen kon ik het redelijk hebben, maar daar had ik het best even moeilijk mee... s Avonds ben ik samen met mn roommates gaan eten, om het avontuur af te sluiten.

Zo dat was het dan, ik ga naar huis. En in tegenstelling tot met kerst, ga ik niet meer terug. Ik heb zo enorm veel geleerd, over het leven, de mensen in mijn leven en mezelf. Ik ben dankbaar dat ik dit mee heb mogen maken en deze mensen heb mogen ontmoeten. Als ik het over mocht doen, dan had ik 't zo weer gedaan. Hoe spannend ik het vond in augustus 2013 te gaan, had ik nu zo nog een half jaar kunnen blijven. Maargoed, aan alles komt een einde... Het is tijd om me te richten op mijn stageperiode bij MokumEvents in Amsterdam.
Voor nu, bedankt voor het lezen van mijn blog, de reacties, lieve kaartjes en steun die ik gehad heb in deze 5 maanden!

Besos y Saludos!
Marieke

  • 02 Februari 2014 - 15:49

    Sanne:

    Heee lieverd,
    Je laatste verslag alweer, vond het erg leuk om via deze manier van je avonturen en belevenissen op de hoogte te blijven! :) Ben blij dat je het zo erg naar je zin heb gehad! :)

    xxx je zussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Ik ga voor vijf maanden studeren in Zaragoza, Spanje.

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 8337
Totaal aantal bezoekers 24969

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 02 Februari 2014

5 maanden studeren in Spanje

Landen bezocht: