Een-na-laatste! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu Een-na-laatste! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Marieke Schilder - WaarBenJij.nu

Een-na-laatste!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 Januari 2014 | Spanje, Zaragoza

Ena laatste!

17-01-2014 / 25-01-2014

Vrijdagavond ging ik rond 20:00 naar Monique dr huisie toe, we moesten alles nog ff klaarzetten en nog even wat boodschapjes doen.
Bij het boodschappen doen moest ik even rustig an doen (tijdrekken) want Adri was op weg naar de supermarkt. Eenmaal klaar met afrekenen zag ik om 't hoekje aad al staat. Dat hoofd hahaha, zeer geslaagde verassing voor Monique.
Rond een uur of 10 a half 11 kwamen de eerste mensen binnenwandelen. We waren uiteindelijk met een leuk groepje van Spanjaarden, Polen, Duitsers en Nederlanders.
Om 12 uur gingen we de taart aansnijden en werden Monique en ik toegezongen in het Spaans, Engels, Pools, Duits en Nederlanders (is weer es wat aarss).
Vervolgens zijn we rond 2uur richting Mile End gegaan en hebben we daar de nacht voortgezet.

Zaterdag, nadat iedereen was ontwaakt, rond 14:00, ben ik mee uit lunchen genomen door mn roommatties Pris en Laris. 's middags hadden we niks op de planning maar Johanna (Duits meisje) kwam als verassing langs met een taartje, super pittig!
Om half 9 gingen we naar de Ginos, om onze verjaardag af te sluiten. Samen met mij en Monique haar roommatties en Adriano natuurlijk! Er was geen betere manier om onze verjaardag af te sluiten :-) 's avonds had iedereen wel pittig t end in de bek dus gewoon schappelijk op tiet naar bed.
En toen realiseerde ik me wel dat het een bijzondere verjaardag was, heel anders als thuis, maar zeker niet minder mooi/gezellig. Ook realiseerde ik me dat ik over 2 weken alweer naar huis ga (nu alweer een stuk minder) en dit keer (voorlopig) niet terug ga, en ik weet eeeigenlijk niet of ik dat zo leuk vind. Ik weer zekerrr dat ik het echt ga missen hier,gewoon 't leventje dat je hebt opgebouwd hier.. school, de studenten, vrienden,vriendinnen, kebab halen op de hoek, je vaste dingen in de supermarkt, je eigen huisje, voetbal kieke in je stamkroeg, stappen in POINT/ Mile end en dan het geen werk hebben, voor het eerst sinds mn 12de, wat een leven.. maarr terug naar huis is ook zeker geen straf , het 40 uur per week werken en 3 uur per dag reizen wordt alleen wel ff hiel wat aars.. tja, c'est la vie.

Zondag heerlijk uitgeslapen, all you need is love gekeken. En rond half 4 ben ik naar Monique en Demi gegaan om de topper Ajax- psv te kijken. Gelukkig 3 punten, lekker hoor!

Maandagochtend (tot een uur of half 2) geleerd voor turismo y territorio. Had nog een kaartje van Irene& Marous in de bus en een pakketje van Familie Schilder uit Wogmeer, super leuk! 's middags ben ik met Laris en Pris, voor de letste keer, naar Puerto Venezia gegaan. Het hele grote winkelcentrum, overal 'rebajas' = korting, dus nog even lekker geshopt. Daarna daar geboweld en gegeten bij de wok.

Dinsdag, leerdagje net zoals elke andere dag deze week. 's middags wel even genoten, wauw wat een weer! Warmste 21 januari die ik heb mee gemaakt. Kon gewoon in korte broek en hempje op het balkon zitten was echt zeker over de 20 graden.

Woensdag..leeerennn. S avonds naar Monique gegaan en uiteraaard Ajax - Feyenoord gekeken! Lekker wedstrijdje hoor! In een week winnen van psv en feyenoord, ken slechterrr.
Donderdag en vrijdag, vandaag lerenn, met pauzes als ff de stad in, rondje lopen, huis schoonmaken, boodschapjes doen en die dingetjes, ik begin het aardig onder de knie te krijgen, echt, als ik t nu niet haal... Vanavond eindelijk tijd voor wat leuks, Larissa dr verjaardag vieren en waarschijnlijk ook nog de stad in, kieke waar t feesie is.

Voorderest, genieten van het laatste weekje hier. Maandag nog Duits mondeling, ja wat nieuws, weet ik ook pas net, maar det komt wel goed. Dinsdag dus het tentamen, dr op of dr onderrrr.
De rest van de week even laatste dingen/formulieren regelen met school, koffer inpakken, genieten en dan klaar maken voor afscheid en vertrek. bizarrrrrrr
Maar nu nag even niet!

Fijn weekend!
xxxx




  • 25 Januari 2014 - 12:49

    Ted:

    3 punten, walgluk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Ik ga voor vijf maanden studeren in Zaragoza, Spanje.

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 24973

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 02 Februari 2014

5 maanden studeren in Spanje

Landen bezocht: